.. Innlegget om juleballet kommer nå, håper jeg :p Jeg burde ikke ventet så lenge, for nå har jeg helt sikkert glemt mye.. Egentlig hadde jeg bestemt meg for å vente til etter at Nathalie [http://wownyesko.blogg.no/] hadde lagt ut sitt innlegg, siden hun var smart å skrev notater hver kveld for å få med det som skjedde.. Men nå har folk startet å mase på meg, så jeg får bare skrive det jeg husker, også oppdatere etterhvert :p

Tha yule ball

Denne gangen var det en veldig stressende start  på juleballet, jeg skulle være i oslo å vente på Nathalie, Needa og Odelia, som skulle komme med flyet, også skulle vi ta halv seks bussen til Notodden, helt greit det, jeg er vandt til å være blandt de siste som kommer, det som var stress var når flyet dems plutselig var en halvtime forsinket, slik at jeg måtte løpe til bussen, og spørre om den kunne vente 5-10 min ekstra, fordi det var tre jenter som var litt forsinket pga flyet. Heldigvis kom de løpende rett etterpå, så vi slapp å vente så veldig mye.

Jeg kan stolt si at jeg kjente igjen Ellen med en gang, jeg kan ikke si det samme om Tonje da :p Og selvfølgelig Annette-pewsen min,  men det er ikke så rart at jeg kjente henne igjen da, har jo møtt henne før liksom :p

Uansett.. Vi rakk bussen, og fant oss plass helt bak, vi satt å pratet litt, før Needa og Odelia satt seg til å høre på musikk, og jeg og Nathalie startet å lete etter oppskriften på Polyksir, noe vi fant stort sett med en gang, det største problemet var å oversette alle ingrediensene til norsk, for det er tydeligvis ikke gjort :p
Uansett, vi kom i alle fall frem til en nogenlunde rett oppskrift, og skrev ned «handleliste» til hva vi måtte anskaffe oss fra kontoret til professor Slur. Professor Slurs kontor

Når vi nærmet oss Notodden og Galtvort, startet vi å finne en unnskyldning til hvorfor vi var så sent ute, vi kom frem til at det var noen fyrverkerier i kofferten til Odelia som hadde eksplodert, og jeg og Nathalie, som de snille håsblåsnigene vi er, hadde blitt igjen for å hjelpe til med å samle sammen tingene hennes. (A)

Vi fikk heldigvis ikke noen spørsmål når vi ankom, muligens vi var heldige siden det ikke var professor Slur som møtte oss. Vi fikk beskjed om å komme oss opp på rommet med bagasjen, skifte også gå ned å få oss noe  mat.
Endelig var  vi hjemme igjen<3

Etter dette går dagene veldig mye i surr, det skjedde så utrolig mye, og med min gullfisk-hjerne, så blir ting rotet sammen, derfor er det ikke noe vits å prøve å ta ting dag for dag..

Jeg hadde selvfølgelig med meg usynelighetskappa, som jeg fikk til bursdagen min, selvfølgelig ikke noen kvalitetsgreier, og den blir sikkert ødelagt i løpet av noen år, men den funket i alle fall lenge nok til at Nathalie og jeg klarte å snike oss ned på kontoret til Slur, og få hentet de tingene vi manglet til eliksiren vår..

Jeg må si at det var heldig at vi hadde usynelighetskappa, for det var virkelig nære på at ikke herr Nask oppdaget oss et par ganger, ene gangen var han så nært at jeg ikke turte å puste. Det var flere ganger vi var sikker på at vi kom til å bli oppdaget, men neida, verken Nask eller svartespaneren som gikk nattevakt så oss.

Jeg og Nathalie fikk bestemt oss for at vi måtte ta ut noen smygardinger hvis vi skulle få gjennomført planen vår, ikke at det var noe til plan, annet en at vi skulle spionere på smygardingene, og finne ut hva de pønsket på.. Vi valgte oss fort ut Marion og Pikéy, men måte så klart vente til eliksiren var ferdigbrygget.

Ina og Pikéy

Hvorfor Marion og Pikéy? Vel, de er respekterte smygardinger, og ingen vil mistenke de for å være noe annet enn det de er.. Altså oss.. Ikke at jeg tror mange smygardinger er smarte nok til å gjette at noen av deres egne egentlig er meg eller Nathalie (no offence) noe som er en annen grunn til at vi valgte nettopp de to, de er nemlig to av de smygardingene som kanskje ville klart å se at noe ikke var som det skulle..

Også må jeg si at Nathalie noen ganger minner meg litt om Dult, de har i alle fall en tendens til å være like klønete når det kommer til magi.. Først presterte Nathalie å vifte med tryllestaven sin, og jeg endte opp med ROSA hår..

Også etter en stund (les over ett døgn) med slik hår, måtte jeg se meg nødt til å gå til Dult og høre om ikke hun kunne fikse det, hun endrer jo håret sitt hele tiden.. Det så ut til å gå helt bra, en times tid.. Men plutselig gikk håret mitt amokk, noe som må ha vært en bivirkning av formelen til Dult..

Heldigvis fant professor McSnurp ut at jeg ikke kunne gå sånn på ballet, så hun fiksa det.

Jeg og Nathalie fikk endelig sjangsen til å bruke polyksiren vår på Marion og Pikéy, og det var vel på tide, da professor Slur hadde startet å etterlyse boomslangeskinnet sitt.
Vi fant dessverre ikke ut så mye, Smygardingene drev tydeligvis ikke med å planlegge noe spessielt.. Bummer…
Dessverre fant vi fort ut at det ikke var så veldig smart å bruke Marion og Pikéy, da de fant ut at de skulle ta hevn, og fikk husnissene til å servere oss en eliksir som førte til at vi av en eller annen grunn startet å ta på oss skylden for alt galt som skjedde.. Og dermed endte vi også med å innrømme at det var vi som hadde tatt boomslangeskinnet fra professor Slur. Det verste var vel at det ikke bare var jeg og Nathalie som ble påvirket av eliksiren, men Ramoyo, tørst som vanlig, fant ut at hun hadde lyst å drikke av glasset til Nathalie, istedenfor å helle vann i sitt eget glass..

Resten av ballet gikk vi tre rundt «Ja, professor» «Det var oss, professor» «Vi gjorde det, professor» «Det er min stav, professor» Selv om ingenting var vår feil T_T

Slur: Var dere på mitt kontor utenfor skoletiden
Alle tre: Ja, professor
Slur: Stjal dere boomslangeskinnet mitt?
Alle tre: Ja, professor
Slur: Brukte dere det til å brygge poliksyr?
Alle tre: Ja professor
Slur: Dere vet at poliksyr er ulovelig her på skolen..
Alle tre: Ja professor
Slur: Hvor er poliksyren nå?
Fleur og Nathalie: Borte, professor.
Slur: Hva mener dere med borte, har dere brukt den?
Alle tre: Ja, professor
Slur: Og hva brukte dere den til?
*Stillhet*
Slur: Brukte dere den til å innfiltrere?
Alle tre: Ja, professor.
Slur: Og til å ødelegge?
Alle tre: Ja professor.
Slur: *Se sint ut* Dere har ett møte med viserektor McSnurp senere i dag!

Var så sikker på at vi kom til å få en sinnsykt streng straff, eller enda verre, bli utvist, men vi slapp heldigvis unna med å skrive linjer (A)

Jeg må si at jeg synes litt synd på Ramoyo, ikke fordi hun også ble påvirket av eliksiren til Marion og Pikéy, men fordi Gulmedal var på Galtvort, og både jeg og Nathalie er svært store fans, jeg mener, hallo! Han har vunnet mest sjarmerende smil prisen fra heks og hør, fem år på rad, og  han er æresmedlem i forsvarsligaen mot svartekunster IIIIIIIIIIPH! Og han smilte til meg!! Flere ganger! *hyyyyl* Vel, ja, stakkars Moyo som måtte høre på det der hele dagen, både fra meg og Nathalie..
Men altså, hvem kan klandre oss?

Jeg og Nathalie Pawna forresten alle andre når Gulmedal hadde trekking av hvem som skulle få bilder av ham, i alle fall når han var ferdig md trekkingen og startet med quiz istedenfor, og jeg og Nathalie kunne svare på alle spørsmålene, men han skulle jo gi alle en sjangse, så vi fikk ikke svare før alle hadde fått svart på ett spørsmål.. Men vi endte i alle fall opp med tre-fire bilder hver, pluss at jeg fikk ett stort bilde av Gulmedal, i gullramme, fordi professor Babble holdt meg unna loddtrekkingen, da vi hadde noen små ting å diskutere utenfor rolle :p

Det var forresten mange slåsskamper på Galtvort i år, først var det Kasandra Milni og Santareiel Howard som hadde en kjempe fight, de kranglet vist nok om Ajatara.. Det endte svært blodig..

Ramoyo og Bajas hadde også en stor fight, fordi Malfang sa til Bajas at han ikke fikk «menge seg med idioter som håsblåsinger» og derfor hadde Bajas avlyst daten de hadde til ballet. Bedre ble de ikke når Fru Wiltersen prøvde å stoppe de, og de gikk til angrep på henne..
Dessverre har jeg ingen bilder av denne hendelsen D= (ANYONE?)

Dagen etter dukket Moyo og Bajas opp med hver sin store blåveis..

Og for ikke å glemme dødseterene som kom seg inn på skolen, kidnappet Pikéy og Bajas, hvorpå jeg, som tilfeldigvis gikk nattevakt den natta, blir hentet av Svartespanere, for å finne ut hva som skjer, fordi de føler at noe er galt.

Det hele endte i en stor fight, hvor begge dødseterene ble drept, jeg skadet armen, og endte opp med en fæl blåveis, mens begge guttene slapp fra det hele uten en skramme..
Stakkars Irene måtte holde seg oppe i tredje å passe på at ingen våknet, så hun gikk glipp av morroa..

Jeg ble litt rørt når PK kom bort til meg utenfor rolle dagen etter, bare for å forsikre seg om at jeg ikke hadde skadet armen min ordentlig =)

Og på selve ballet da, jeg fikk danset med Herr Nask, Gygrid, Professor Slur, Professor Babble og rektor Humlesnurr, manglet bare Gulmedal, men han holdt seg tydeligvis mest mulig unna dansegulvet, bortsett fra når han danset polinesse med Fru Wiltersen (Hvorpå jeg og Nathalie gikk rett bak, og holdt på å dåne hver gang han kastet et blikk bak på oss)  Og når han, etter å ha blitt kåret til ballets prins, måtte danse med Dult, som var ballets prinsesse.

Jeg tror Slur var litt usikker da, for han prøvde å snakke mens vi danset, og det gikk noe alá:
«Koser De dem på ball, frøken McPhoenix?»
«Ja, professor»
«Eller, er de frøken Moonlight i kveld?»
«Ja professor»
«Eller, er det Weasley jeg har den ære å danse med?»
«Ja, professor»
«Ja, jeg har jo skjønt at det er noe rart her.. *Avslutte dansen og finne seg ny danseparner*»

Det var skumlest å danse med Nask da, for plutselig kommer han med «Arrest på mitt kontor, i morgen tidlig, kl. 06:00, frøken McPhoenix.. De får arrest for å danse med skolens vedlikeholder..» Så gikk det en liten stundt før han bare «Neida, jeg bare tuller» Trodde jeg skulle dø..

Ballets Prinz og prinsesse

Konge og Dronning (Og, nei, PK, du slipper ikke unna det bildet! Du og Kæss  er så søte sammen på dette bildet<3 Det ser  faktisk ut som dere koser dere.)

Det var forresten maskeradeball, om folk ikke har skjønt det, masse masse fine masker, men jeg skal innrømme at jeg likte min aller best :p (Og, btw, jeg trenger GSnavn på folkene bak maska..)


John McVinkel


Nathalie Moonlight


Fleur McPhoenix


Herr Nask


Professor Slur


Professor McSnurp


Fru Wiltersen


Professor Babble


Evangelica Ariade, Irene Wolvercote, …


Rektor Humlesnurr


Professor Gulmedal


Marion Bother


Ramoyo Weasley, md Bajas på slep


Kensi Lokim

Lupus Max


Needa McGillicuddy og Sykkel Pumpe

Ja, det var mange som ikke brukte maskene sine da, men poenget er at det var maskeradeball :p Og det var utrolig gøy, og jeg kommer til å savne alt sammen, masse! Særlig når sommerleiren er, siden jeg ikke skal.. Men sånn er livet, jeg har andre ting å bruke penger på..